Daniela Vițelaru 

Cel mai necunoscut candidat la funcția de senator din partea PSD a fost ales pe sprânceană direct din Diaspora. Cum cel mai bine poate să rezolve problemele românilor plecați din țară o persoană care cunoaște și face parte din ”mediul străinătății”, partidul lui Geoană l-a desemnat pe Marian Mocanu figura perfectă pentru alegerile din 30 noiembrie.

Campania electorală italiană din primăvara acestui an încheiată cu alegerea politicii de dreapta a folosit ca instrument de bază manipularea imaginii imigranților români în Peninsulă, arătând toleranță zero față de infracționalitatea venită din România.  Pe fondul panicii și temerilor subliniate intenționat de cronica italiană s-a construit un adevărat mit legat de comunitatea românilor care numără la ora actuală aproximativ 4.000.000 contrar unor statistici care o reduc la un sfert. Pe de altă parte, politica românească combate în prag de sărbătoare electorală cu o campanie de imagine menită să ajute românii a căror onestitate a fost pusă în dubiu de către italieni. Daca reprezentanții partidul de la putere cred că banii investiți în cele două campanii de imagine din Italia și Spania pot da roade, contracandidatul pesedist îi combate cu alte calcule destinate ajutării tuturor românilor din diaspora, nu numai celor din cele doua țări.

Deși socotelile sunt ficțiune în condițiile în care această sumă plătită din bani publici este compromisă, Marian Mocanu, fost președinte a Ligii Românilor din Italia face totuși calculele având la bază experiența de voluntar în cadrul asociaționist. Dacă ar fi avut în buzunar aproape 8 milioane de euro, Mocanu ar i-ar fi cheltuit astfel: cursuri de limbă și literatură română pentru copii, 5.000 de euro un curs cu materiale incluse; dacă se împart 8 milioane la 5.000 ar rezulta 1.600 de cursuri care la rândul lor ar trebui să fie distribuite tuturor românilor prezenți in 142 de orașe unde se află români.

Șirul logic al matematicii este completat de o a doua variantă de cheltuială: un curs de integrare, legislație și cunoaștere a drepturilor de cetățean european. Cursul este evaluat la 2.500 de euro pe modul. Conform matematicii ar rezulta că pot fi asigurate 3.200 de cursuri menite să explice românului mai multe despre societatea unde au emigrat. ”După datele anumitor finanţări de asociaţii de voluntariat din diaspora din partea Guvernului, am găsit că un centru polifuncţional în care să fie organizate activităţi de promovare socio-culturală într-un an ar putea costa circa 150.000 de euro. Cu 8 milioane de euro s-ar putea finanţa 53 de “case româneşti” de promovare a imaginii României. Aproape unul pentru fiecare ţară din Colegiul 1 Europa şi Asia” continuă Mocanu. Tot cu acești bani, dacă prin absurd i-ar avea, candidatul ar vrea să organizeze un spectacol de teatru şi folclor de bună calitate conceput de către asociaţiile cu artişti unde să promoveze tradiţiile româneşti. În medie o manifestare costă 10.000 de euro, iar cu 8 milioane s-ar putea organiza 800 de spectacole, câte 5 pe an în toate ţările de la Dublin la Shanghai. ”În fine, dacă am face doar raportul între 8 milioane de euro şi 142 de oraşe-comunităţi de români în Colegiul 1, rezultă 56.338 de euro anual, fonduri pe care asociaţiile române de voluntariat ar putea să le cheltuie pe an pentru a organiza activităţi de promovare socio-culturală a României în lume”, conclude aspirantul la un fotoliu de reprezentant al diasporei românești.

”Dacă și cu parcă”, după cum spune povestea, însă banii sunt dați și în realitate de imaginea românilor nu se ocupă nimeni. Numărul crimelor din Peninsulă nu a scăzut, românul face spectacol în continuare cu scenariile infracționalității mioritice, prostituatele românce mor pe capete, dar nici poveste să se risipească de pe străzile italiene, iar cerșetoria din lăutărie o întâlnim nas în nas în fiecare zi la metrou. Banii sunt dați, iar cei aproape 8 milioane sunt doar un vis pentru candidatul PSD care încearcă să ne vândă fum. Până una alta el își face campanie electorală cu buget restrâns pe blogurile pentru femei, acolo unde se mai poate găsi o coardă sensibilă.

 

 

 

 

 

Link cu prezentarea candidatului la Milano: http://www.youtube.com/watch?v=q4x8uaTgUoU

 

Link cu postari pe bloguri: http://www.donne-rumene.net/notizie/2008/octombrie/Scrisoare%20deschisa%20doamnelor%20si%20dominsoarelor%20din%20Italia.html

Advertisements