(…) pe buze mi se prelingea o ultima picatura din pahar… continutul nu imi potolise setea, doar ma amagise…inchid ochii si ma gandesc…sunt acolo si ma intreb: ”daca nu as fi?” sau daca ”pot sa stau mai mult?”…

E un loc pe care nu il cunosc, il explorez doar, nu cu privirea insa, ci cu simturile. Langa mine o umbra m-a atentionat ca nu eram singura doar cu gandurile mele… M-am trezit din reverie si, ca un somnambul,  aproape fara sa imi dau seama, m-am indreptat agale spre dormitor. Intunericul m-a facut sa imi fie teama, acea teama placuta, acea emotie a necunoscutului…acel tremur al neputintei.

M-am blocat fara sa fi stiut de ce, unde anume este nedumerirea. Nici nu imi aduc aminte cand ma contopisem cu asternutul. Mi-am afundat fata in perna care respira mai frenetic ca mine, iar sangele imi clocotea in venele care zvacneau neintrerupt. Incercam sa respir adanc, desi imi simteam inima in gat de placere, de inhibitie, de jena, de teama.

Am adormit fara sa fi stiut. Langa mine un suflu fin se auzea ciudat in linistea aberanta a intunericului. Am crezut ca visam, dar nu…nu adormisem inca. Mi-as fi dorit doar sa adorm. Nu mai stiam daca il vreau, nu mai stiam daca il vreau atunci, acolo, asa. Trupul lui se contura dureros de indepartat, pe intunericul ce imi invadase privirea.

M-am apropiat mai mult, spatiul nu imi apartinea intrutotul, teama crestea odata cu placerea, iar noaptea parea ca e de nesfarsit… M-am lasat prada necunoscutului interesant prin contradictia lui. In visul meu mergeam singura pe strada si nu intelegeam de ce ma durea atat de tare frigul care imi lovea trupul.

In jur doar priviri absente ridicau spranceana printr-o intrebare fara cuvinte. Hoinaream in gandul fiecaruia. Tigara imi arsese  degetele. Socul m-a facut sa o scap. Cautam in nestire un gand care sa ma faca sa ii vad pe cei care imi suradeau odata pentru zambetul pe care il ofeream. Dar nu am gasit nimic din ce vazusem ca o succesiune de flash-uri in mintea mea. Poate ar mai ramane o singura explicatie: necunoscutul de langa noi e mai rece decat razboiul tuturor sufletelor… (…)

