Ziua de 10 februarie nu a fost chiar o zi de nota zece, desi incepuse intr-un ton foarte pozitiv si cu multa energie. Am calatorit cu trenul de la Milano la Roma destul de ok. La pranz am ajuns in capitala. Nimic nu mi s-a parut suspect in gara Roma Termini, desi era o imbulzeala incredibila, un trafic ametitor, zarva, multi straini, conationali si mai multi… Ploua si nu aveam umbrela. Am facut greseala sa intru intr-un Macdonald’s. Am aflat pe urma ca acel loc era foarte periculos… Este posibil sa fi fost urmarita, altfel nu puteam sa atrag atentia prea mult, intrucat nu eram imbracata extravagant si nici kilograme de aur nu aveam la gat si pe degete. Posibil sa ma fi vazut hotul ca vorbesc la telefonul Blackberry, ca am o geanta sic si un laptop dupa mine si si-a imaginat ca as fi o prada usoara, luand in calcul si statura mea miniona, faptul ca localul era plin si neatentia mare, ca nu existau bodyguarzi si probabil multe alte elemente de care eu, cum nu mi s-a mai intamplat niciodata, nu miam dat seama la acel moment…

Oricum ar fi, un lucru e clar: traim intr-o jungla, unde politia are dureri in paispe la astfel de plangeri si pierderi, zic ei, nesemnificative… Politistul care mi-a preluat denuntul m-a jignit foarte tare cand, cu un sarcasm in glas si in atitudine, mi-a spus ca este posibil ca hotul sa fi fost un conational. Posibil sa fi fost oricine, as fi putut si eu sa zic ca politia e mana in mana cu hotii, as fi putut sa zic mult, am redus totul la a spune ca politia trebuie sa isi faca datoria si sa pedepseasca astfel de fapte care se repeta la nesfarsit tocmai pentru ca este o neconcordanta in legi, in aplicarea lor, in sistem. Cel mai tare l-am enervat pe politist cand i-am spus ca la Londra sunt politisti peste tot, iar acolo nu poti nici sa privesti urat pe cineva ca iti cer sa te legitimezi… In schimb la Roma in gara Termini nu era NICI UNUL. Am vazut la iesire din gara 3 carabinieri care stateau la sueta langa masina lor…Asta da paza!!!! halal capitala! Nu fac din acest caz o tragedie, chiar daca socul a fost foarte mare, insa traim intr-o Italie incredibil de mizerabila, fara reguli si legi aplicate, un haos pus DOAR PE SEAMA PREZENTEI STRAINILOR!  Uimitor!

